SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Comportamiento Socialmente Responsable en Profesores y Facilitación de la Participación de los Apoderados en el Proceso Enseñanza-AprendizajeEstudio Exploratorio Sobre la Visión de Salud de un Grupo de Adolescentes Hombres Desertores del Sistema Escolar de la Comuna de Santiago, Chile: Sus Necesidades, Aspiraciones, Prioridades y Propuestas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Psykhe (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-2228

Resumen

PEREZ, Verónica; RODRIGUEZ, Jorge; DE LA BARRA, Flora  y  FERNANDEZ, Ana María. Effectiveness of a Behavioral Strategy of Aggression Management in Elementary School Children. Psykhe [online]. 2005, vol.14, n.2, pp. 55-62. ISSN 0718-2228.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22282005000200005.

The preliminary results of an intervention with four first-grade classes from municipal schools of Santiago are presented. The Good Behavior Game (GBG) was implemented in first and second grade to a study group, and it was compared to a control group that had a similar psychosocial risk index (JUNAEB, 2000). A description of the intervention and a comparison of the evaluation of both groups at the end of first and second grade are reported.

Palabras llave : prevention; aggression; behavior management; disruptive behavior.

        · resumen en Español     · texto en Español