SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Una mirada a la internacionalización universitaria desde la perspectiva de la responsabilidad social: discursos de los jóvenes investigadoresLa noción de sujeto implicado en la formación docente en una comunidad de trabajo y aprendizaje en red (CTAR) en la enseñanza superior pública índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

LAVANDEROS GALLARDO, Leonardo  y  OLIVA FIGUEROA, Iván. From distinction to configuration: complexity, assesment and learning from the relational approach. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.1, pp. 273-283. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000100016.

Given the current conditions attached to the speed at which changes occur globally, what we call knowledge has begun to misrepresent the condition of certainty and determinateness in which we were conservatively formed. This disfiguring education has made an impact on education making traditional epistemologies lacking space to explain how learning spreads across networks. On this distinction, this paper proposes a strategy to assess the process of learning from the conditions of indeterminacy and uncertainty.

Palabras clave : knowledge; education; relational theory; territoriality; configurations.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español