SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Reflexión y análisis de políticas y prácticas innovadoras a la luz de las representaciones sociales y de la necesidad de una educación intercultural en la formación inicial docenteLos desafíos de la formación ciudadana y la cohesión social frente a la des-subjetivación del sistema: Hacia una interpretación del fenómeno social desde la subjetividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

FLORES, Luis  y  SOBRERO, Viviana. Subjectivity and politics: implications for educational discourse. Estud. pedagóg. [online]. 2011, vol.37, n.2, pp. 315-327. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052011000200019.

The article proposes an interpretative framework to explore the possible links between educational policies and subjectivities shaping. Considering, as building blocks, the contributions of phenomenology and hermeneutics, it is presented a proposal that aims to disrupt dichotomous and reductionist readings of current educational phenomena; restricting the present educational policy to a theme of “administration" and resource management instead of leading to an insight into the strategically issues, purposes and the real meaning of education.

Palabras clave : subjectivity; discourse; power; education policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons