SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Reflexión y análisis de políticas y prácticas innovadoras a la luz de las representaciones sociales y de la necesidad de una educación intercultural en la formación inicial docenteLos desafíos de la formación ciudadana y la cohesión social frente a la des-subjetivación del sistema: Hacia una interpretación del fenómeno social desde la subjetividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

FLORES, Luis  y  SOBRERO, Viviana. Subjectivity and politics: implications for educational discourse. Estud. pedagóg. [online]. 2011, vol.37, n.2, pp. 315-327. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052011000200019.

The article proposes an interpretative framework to explore the possible links between educational policies and subjectivities shaping. Considering, as building blocks, the contributions of phenomenology and hermeneutics, it is presented a proposal that aims to disrupt dichotomous and reductionist readings of current educational phenomena; restricting the present educational policy to a theme of “administration" and resource management instead of leading to an insight into the strategically issues, purposes and the real meaning of education.

Palabras llave : subjectivity; discourse; power; education policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español