SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Situación ocupacional de los jóvenes egresados de la educación media: comparación entre los egresados de la formación técnico-profesional y la humanista-científicaEscuela y estratificación social en Chile: ¿cuál es el rol de la municipalización y la educación particular subvencionada en la reproducción de la desigualdad social? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

AMOR PEREZ, M; HERNANDO-GOMEZ, Ángel  y  AGUADED-GOMEZ, Ignacio. ICT integration in educational institutions: perceptions of head teachers and coordinators. Estud. pedagóg. [online]. 2011, vol.37, n.2, pp. 197-211. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052011000200012.

This work presents the results of an investigation that assesses the impact of information and communication technologies (ICT) on educational institutions. The research uses a wide range of instruments to analyse the direct effects of ICT on the didactic processes of teaching and learning, and the results are based on a series of interviews and group discussions that reveal the challenges, demands and perceptions of teachers involved in this experience. The main conclusions call for the need to professionalize management teams, and to stress the importance of the ICT coordinator as a conduit for new ideas. There is also a need for a change in teachers’ mentality and an update in educational methodology in order to consolidate the comprehensive and didactic usage of ICT.

Palabras clave : teaching-learning process; educational innovation; integration of ICT; ICT centers.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español