SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Adaptación socioemocional en escolares: evaluación de un instrumento nuevo en la provincia de ConcepciónEl profesor y su identidad profesional: ¿facilitadores u obstáculos del cambio educativo? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

DAURA, Florencia. Teaching strategies for self-regulated learning. Estud. pedagóg. [online]. 2011, vol.37, n.2, pp. 77-88. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052011000200004.

Within a theoretical framework that regards teaching methodology as a theoretical and practical knowledge, this paper presents the preliminary results of an ongoing inquiry based on classroom observation data gathered at a medicine school. It is suggested that the working guidelines used might be applicable in other university contexts.

Palabras clave : university teaching methodology; teaching strategies; self-regulated learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español