SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número1Teorías implícitas sobre comprensión textual y la competencia lectora de estudiantes de primer año de la Universidad de MagallanesLa lectura mediada de literatura infantil como herramienta para la alfabetización emocional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

MOSCOSO, Pedro. An approach to the movements of pedagogic renewal seen from the epistemological breakup of the new social movements. Estud. pedagóg. [online]. 2011, vol.37, n.1, pp. 255-267. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052011000100014.

The aim of this essay is to make a reflective exercise about the epistemological implications that the appearance of the New Social Movements (NSM) has had on the Movements of Pedagogic Renewal (MPR). It will be of particular interest to establish how these new perspectives on theoretical and conceptual social movements allow us to think of an educational discourse, intimately linked to processes of identity y cultural formation. The goal is to articulate the conceptual principles of the NMS with the MPR, so to establish the real feasibility to cope with a new socio-educational alternative.

Palabras clave : social subject; identity; culture; power; education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español