SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número1CONGRUENCIA ENTRE EL DISEÑO CURRICULAR Y LA EVALUACION DE LOS APRENDIZAJES ESPERADOS EN CATEDRAS IMPARTIDAS EN UNA UNIVERSIDAD CHILENALA ESCUELA COMO ESPACIO PARA APRENDER A ENSEÑAR: VISIONES DESDE LOS PROGRAMAS DE FORMACION DE PROFESORES DE EDUCACION MEDIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CABRERA, Eduardo et al. Computerized quiz and the timing of response, a way for the accuracy in determining the achievement of a mathematical knowledge. Estud. pedagóg. [online]. 2010, vol.36, n.1, pp. 69-84. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052010000100003.

Worried about an education of quality, a process of precision in the determination of the level of mathematical competitions of the students appears, by means of a parameterization of the logistic model based on the response time, parameter estimated through the virtual tests surrender. This work has as theoretic bases the processing of knowledge according to Lab[e]saM complemented by the incorporation of technologies.

Palabras clave : knowledge according to Lab[e]saM; logistic function; computerized test; Item response model; three parameters logistic model.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español