SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número1CONGRUENCIA ENTRE EL DISEÑO CURRICULAR Y LA EVALUACION DE LOS APRENDIZAJES ESPERADOS EN CATEDRAS IMPARTIDAS EN UNA UNIVERSIDAD CHILENALA ESCUELA COMO ESPACIO PARA APRENDER A ENSEÑAR: VISIONES DESDE LOS PROGRAMAS DE FORMACION DE PROFESORES DE EDUCACION MEDIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CABRERA, Eduardo et al. Computerized quiz and the timing of response, a way for the accuracy in determining the achievement of a mathematical knowledge. Estud. pedagóg. [online]. 2010, vol.36, n.1, pp.69-84. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052010000100003.

Worried about an education of quality, a process of precision in the determination of the level of mathematical competitions of the students appears, by means of a parameterization of the logistic model based on the response time, parameter estimated through the virtual tests surrender. This work has as theoretic bases the processing of knowledge according to Lab[e]saM complemented by the incorporation of technologies.

Palabras clave : knowledge according to Lab[e]saM; logistic function; computerized test; Item response model; three parameters logistic model.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons