SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1ACERCA DE LO PEDAGOGICO EN LOS OBJETOS DE APRENDIZAJE-REFLEXIONES CONCEPTUALES HACIA LA CONSTRUCCION DE SU ESTRUCTURA TEORICAEL ENFOQUE DE LA FORMACION PROFESIONAL EN TORNO A LA GENERACION DE COMPETENCIA: ¿EJERCICIO IMPOSTERGABLE 0 "LO QUE SUCEDIO A UN REY CON LOS BURLADORES QUE HICIERON EL PAÑO"? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

RUBIO M, Manuel. The intercultural communicative competence development into the initial teacher training. Estud. pedagóg. [online]. 2009, vol.35, n.1, pp.273-286. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052009000100017.

The aim of this paper is to present a reflection about challenges raised to initial teacher training into a changing society, which is characterized by current tendencies demanding the different vision and ways of life coexistence. The Intercultural Communicative Competence concept, developed by Byram (1997), is used as a framework for thinking about teacher compromise with the improving a complex citizenship (Bolivar 2004). As a context, the cultural matrix into which the school has done its mission and the changes meaning by the intercultural education programs are described.

Palabras clave : teacher training; intercultural education; citizenship; culture; communication; teacher role; school.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons