SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número1ACTITUD DEL ADULTO A CARGO DE LA SALA CUNA HACIA EL GÉNERO Y SU RELACIÓN CON LA CALIDAD DEL AMBIENTE EDUCATIVODESCUBRIENDO EL GÉNERO EN EL CURRÍCULO EXPLÍCITO (CURRÍCULO FORMAL) DE LA EDUCACIÓN DE TERCER CICLO, UNIVERSIDAD AUSTRAL DE CHILE 2003-2004 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

DONOSO ROMO, Andrés; CONTRERAS MUHLENBROCK, Rafael; CUBILLOS PUELMA, Leonardo  y  ARAVENA ARAGON, Luis. Interculturality and  public  policies  in  education: Ideas from Santiago, Chile . Estud. pedagóg. [online]. 2006, vol.32, n.1, pp. 21-31. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052006000100002.

From Santiago, Chile, the results of ten years of public policies destined to materialize the Intercultural Bilingual Education in the city are observed, analyzed and questioned. With an historical view of the indigenous education in the continent, the originality of the urban space like a scope of intervention in interculturality is hefted, and the development of this education in the country is examined, extracting conclusions, as questions, that help to feel the theoretical and practical limits that the construction of the interculturality in the latinamerican societies presents

Palabras clave : education; interculturality; public policies.

        · resumen en Español     · texto en Español