SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27EL DISCURSO EN CLASE DE MAESTROS DE NIVEL PRIMARIO EN DISTINTOS SECTORES SOCIOCULTURALESSUCESOS VITALES Y TENSIONES EN FAMILIAS CON HIJOS ADOLESCENTES: Life events and strains in families with teenagers índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

IBANEZ SALGADO, Nolfa. The interactional context in the classroom: a new assessment dimension. Estud. pedagóg. [online]. 2001, n.27, pp. 43-53. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052001000100003.

The paper presents a new assessment dimension proposed by the author: the evaluation of the interaccional context from the point of view of the actors, which is based on Maturana’s approach to emotions. Also, the first research done in higher education for students of pedagogy is discribed.

Palabras llave : Education; emotions; interaction.

        · resumen en Español     · texto en Español