SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25HACIA UNA MAYOR PERMANENCIA EN EL SISTEMA ESCOLAR DE LOS NIÑOS EN RIESGO DE BAJO RENDIMIENTO Y DE DESERCIONEDUCACION PARA LA CONVIVENCIA COMO CONTENIDO CURRICULAR: PROPUESTAS DE INTERVENCION EN EL AULA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

LEIVA NEUENSCHWANDER, Pedro Ignacio. Education for the democracy: international experiences inventory. Estud. pedagóg. [online]. 1999, n.25, pp. 91-112. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07051999000100006.

This article analyses some democracy education experiences developed either in our country or outside. The experiences were classified by its goals and emphasis on human rights and world peace education, rethinking the teacher training programs, instructional materials building, practices that emphasize democratic values, multicultural education and experiences which develop students specific skills. The student’s role in each of these experiences is reviewed as a central point to design and implement this kind of experiences.

        · resumen en Español     · texto en Español