SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25LA DIMENSION AFECTIVA, COMO BASE PARA LA CONTEXTUALIZACION DE LA ENSEÑANZA DE LA FISICAHACIA UNA MAYOR PERMANENCIA EN EL SISTEMA ESCOLAR DE LOS NIÑOS EN RIESGO DE BAJO RENDIMIENTO Y DE DESERCION índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

DE GREGORI, Waldemar. Toward a new noology. Estud. pedagóg. [online]. 1999, n.25, pp. 71-82. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07051999000100004.

The article discusses a new brain theory drawn from neurosciences: the threefold or three-sided brain and its correspondent three fields of performance. The author worked out a method with some tools to apply the triadic approach to education: TQ - the Triadic Quotient Detector; the Cybernetic Cycle binding the three mental processes together thus going further than the scientific method; and the four developmental levels of each side of the brain as a matrix for curricula design.

        · resumen en Español     · texto en Español