SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25ANALISIS DE LA EFICIENCIA DE LA EDUCACION BASICA MEDIANTE EL METODO DE FRONTERAS ESTOCASTICAS DE PRODUCCION: EL CASO DE LA COMUNA DE TALCAEN BUSCA DE UNA NUEVA NOOLOGIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

RIOSECO, Marilú  y  ROMERO, Ricardo M. The affective dimension as basis for bringing physics teaching into context. Estud. pedagóg. [online]. 1999, n.25, pp.51-70. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07051999000100003.

In the search of a solution to the problem posed to physics teaching by the lack of interest of students, a model for planning teaching units has been developed. It uses contexts as a way to make learning meaningful. The model has different stages; one of those is the identification of the interests' pattern of students, which helps to define the most proper contexts for the different teaching units.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons