SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Austin y searle: la relación entre verbos y actos ilocucionariosDelineating Latino Student's Reading Strategies índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

VELIZ CAMPOS, Mauricio. La lingüística de Corpus y la Enseñanza del Inglés (como lengua extranjera): ¿Un matrimonio forzado?. Lit. lingüíst. [online]. 2008, n.19, pp.251-263. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112008000100014.

IThis article addresses, based upon a critical survey of the relevant literature, the relationship between Corpus Linguistics (CL) and EFLteaching. Such a relationship comes across as anautomaticone,whilstforothersitconst ¡tutes a merecomplementarytool. The article aimsto describe the intrinsic valué of the assumptionscontained in two -apparently conflicting- positions towards the possible transfer of findings that CL has produced to the EFL classroom. Likewise, It is intended to explore the implications of such a tense relationship on the training of future teachers of English and the national school context.

Palabras clave : Corpus Linguistics; corpus/corpora.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons